Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

ΒΜW Σειρά 1 2013: Φουλ του Άσσου

Πηγή:http://auto.in.gr/presentations/article/?aid=1231216616 Οι δύο "γεμάτες" ημέρες στο Μόναχο, οι τρεις διαφορετικές εκδόσεις της ήδη γνωστής BMW Σειράς 1 και οι μικρές δόσεις αυτοκινητικής και μη ιστορίας έγραψαν τους τίτλους τέλους της προηγούμενης εβδομάδας. Κόντρα στην παράδοση ή αν προτιμάτε στη γνώριμη πρακτική, αφορμή για την αποστολή μίας... ντουζίνας ελλήνων δημοσιογράφων στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας δεν αποτέλεσε η παρουσίαση ενός νέου αυτοκινήτου ή έστω κάποιας νέας έκδοσης -τόσο η 114i όσο και η M135i προσφέρονται ήδη στην ελληνική αγορά- αλλά η... επανάληψη και συνεπώς η εμπέδωση των προδιαγραφών της Σειράς 1. Βλέπετε οι καιροί είναι δύσκολοι και γίνονται ακόμη δυσκολότεροι όταν σε λιγότερο από τρεις μήνες μία κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων hatchback, "υποδέχεται" τουλάχιστον τέσσερις από τους ικανότερους "παίχτες" της. Ακόμα και έτσι, πάντως, η Σειρά 1 παραμένει η μοναδική πρόταση του C segment με κίνηση στους πίσω τροχούς αλλά και η μοναδική επιλογή στην γκάμα της BMW που ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ. Τηρουμένων των αναλογιών, λοιπόν, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και προσιτή, πόσο μάλλον αν στην προσγειωμένη τιμή των 19.400 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) συνυπολογίσει κανείς τις εξίσου γήινες προδιαγραφές της και το χαμηλό κόστος χρήσης που προκύπτει από αυτές. Άλλωστε αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με τη μικρότερη σε ισχύ έκδοση της μικρομεσαίας BMW, οι υπόλοιπες προδιαγραφές της 114i δεν έχουν υποστεί κάποιο άλλο είδος… έκπτωσης. Κάτω από το μακρύ καπό παραμένει ο τοποθετημένος στο διαμήκη άξονα υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1,6 λίτρων, η απόδοση του οποίου έχει περιοριστεί στους 102 ίππους και τα 180 Nm ροπής. Με τη γνώριμη -για BMW- αίσθηση, το σύστημα διεύθυνσης και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, υπογραμμίζουν το οδηγοκεντρικό προφίλ του αυτοκινήτου, την ίδια στιγμή που οι διακόπτες του "Driving Experience Control" σου προσφέρουν τη δυνατότητα να παραμετροποιήσεις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως η απόκριση του γκαζιού. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, αν θεωρήσουμε ότι ο χρόνος των 11,2 δευτερολέπτων που ανακοινώνει η γερμανική φίρμα για τη διαδικασία του "0-100 χλμ./ώρα" επιβεβαιώνεται και στην πράξη, τότε η 114i δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ισχυρότερες 116i και 118i. Αντιθέτως, οι εξορθολογισμένες ενεργειακές απαιτήσεις της ταπεινότερης Σειράς 1 συνθέτουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα που δύσκολα μπορείς στις ημέρες μας να αμφισβητήσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η 116d ΕfficientDynamics Edition, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση η αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα και τα εκτεταμένα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά, επιτρέποντας σε ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback να καταναλώνει μόλις 3,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και να εκπέμπει 99 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Κατά τ’ άλλα, ο κινητήρας πετρελαίου που εφοδιάζει την 116d ΕfficientDynamics Edition αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπής, προσφέροντας πολλά περισσότερα από τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. Έχοντας εξοικειωθεί με την ιδέα ότι η M135i αποτελεί μία "for drivers only" (sic) εμπειρία, το γεγονός ότι η πανίσχυρη BMW βρέθηκε σχεδόν από σπόντα και για τα επόμενα 10 αστικά χιλιόμετρα στα χέρια μου δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση. Εξοπλισμένη με το προαιρετικά διαθέσιμο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (επίσης προαιρετικός εξοπλισμός) απέδειξε πως ένα πισωκίνητο hot hatch 320 ίππων μπορεί να ανταποκριθεί χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα εντός πόλης καθήκοντά του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου