Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Audi RS4 Avant 2013 Renderings

Πηγή:http://www.autoblog.gr/2012/02/09/audi-rs4-avant-2013-renderings/

H Audi θα παρουσιάσει στη Γενεύη το RS4 Avant μαζί με το TT-RS Plus και ο Jon Sibal, βασιζόμενος σε κάτι φωτογραφίες που του στάλθηκαν, δημιούργησε την φωτογραφία που βλέπεις για να μας δείξει το πως θα μοιάζει το RS4 Avant. Φορά ένα επιθετικό bodykit και πατά πάνω σε 20″ ζάντες αλουμινίου. Το αυτοκίνητο φορά τον ατμοσφαιρικό 4.2-λίτρων FSI κινητήρα απόδοσης 450 ίππων, τον ίδιο που φορά και το RS5.

Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο S-Tronic το οποίο στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος Quattro. Τα 0-100 χλμ/ώρα αναμένεται να κάνει σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Τέλος δες και ένα νέο διαφημιστικό του Α4 το οποίο έχει δημιουργηθεί από το διαφημιστικό τμήμα της Audi Τσεχίας.

Honda Civic 2012

Πηγή:http://auto.in.gr/presentations/article/?aid=1231141579

Πέραν της νέας αισθητικής της, η 9η γενιά του Honda Civic είναι αναβαθμισμένη σε αεροδυναμική, χώρους, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων
Η ένατη γενιά του Civic δεν είναι μια "επανάσταση", όπως η όγδοη του 2006. Ο ρόλος της είναι να εφαρμόσει την εμπειρία από τη "διαφορετικότητα" της προηγούμενης γενιάς. Η εμπειρία και η νέα ευρωπαϊκή πραγματικότητα χρησιμοποιήθηκαν σαν σφυρί και σαν καλέμι στα χέρια της Honda, για να λειάνει την ωμή τόλμη της όγδοης γενιάς και να αποκαλύψει το αμάξωμα της ένατης.

Για να λαξεύσει, δηλαδή, ένα αυτοκίνητο που γεννήθηκε κάποτε με στόχο να προσφέρει το άκρως διαφορετικό, το οδηγοκεντρικό, σε ένα κοινό που αποζητούσε τη διαφορετικότητα και την οδηγική ηδονή το 2006 - αλλά το οποίο ευρωπαϊκό κοινό τώρα, με μια κρίση ήδη στις πλάτες του κι άλλη μία ante portas, μάλλον ζητά κάτι εντελώς διαφορετικό.

Ζητά, κατά την κοινή λογική, ελάχιστη κατανάλωση, χαμηλούς ρύπους και πρακτικότητα - και επίσης ζητά, κατά το marketing, ασφάλεια και ευκολία. Μέσα σε όλα αυτά, άραγε το μικρό καλέμι της Honda -που δούλευε για τέσσερα συναπτά έτη πριν την ολοκλήρωση του Civic 2012- πλήγωσε τη φιλοσοφία και την υπερηφάνεια της όγδοης γενιάς;

Από αισθητική άποψη, είναι στο μάτι του εκάστοτε παρατηρητή να κρίνει - ειδικά τώρα που έχουμε οικειοποιηθεί για τα καλά το πρωτοφανές σχέδιο της προηγούμενης γενιάς. Από μηχανική και οδηγική άποψη διαπιστώθηκε στους δρόμους της Μάλαγας, λίγο ανατολικότερα από τις Ηράκλειες Στήλες, ότι η δουλειά έγινε με περίτεχνη λεπτότητα, ιαπωνικής τεχνοτροπίας.

Η Honda έκανε την ανάρτηση πιο άνετη χωρίς να θυσιάσει τίποτα από την υπέροχη συμπεριφορά της όγδοης γενιάς και τους κινητήρες πιο οικονομικούς και λιγότερο ρυπογόνους. Έκανε την αεροδυναμική ακόμα καλύτερη (προσφέροντας οφέλη στην κατανάλωση και τις επιδόσεις) χωρίς να θυσιάσει χώρους -αν και έφτασε οριακά στο εσωτερικό ύψος του θαλάμου επιβατών-, και μαζί έκανε την ποιότητα (και κυρίως τη συναρμολόγηση) τόσο καλύτερη, που η ιαπωνική εταιρεία κάνει λόγο για άλμα δύο γενεών!

Σχεδιασμός & περιβάλλον
Πηγή έμπνευσης του σχεδιασμού υπήρξε ένα πρωτότυπο αεροσκάφος που σχεδίασαν μηχανικοί του Πανεπιστημίου Cambridge (το "Blended Wing Body"), το οποίο ενσωματώνει τα φτερά του με την άτρακτο και τους κινητήρες.

Η εμφανέστερη επιρροή του στο Civic είναι στο σχέδιο των πίσω φαναριών, που αποτελούν προέκταση του αμαξώματος και μαζί πτέρυγα διαχείρισης του αέρα που προέρχεται από την οροφή (ώστε να περιοριστούν οι στροβιλισμοί στο πίσω μέρος).

Οι νευρώσεις είναι ήπιες, σχεδόν αμυδρές - αλλά πάντα εμφανείς, και δίνουν μαζί με τις συγκριτικά μικρές γυάλινες επιφάνειες (και τα "κρυμμένα" στο πλάι χερούλια των πίσω θυρών) δυναμισμό τρίθυρου μοντέλου. Επίσης, η τρίτη κολώνα μεταφέρθηκε 10 εκατοστά πιο πίσω, για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος της όγδοης γενιάς: της ορατότητας προς τα πίσω για τον οδηγό.

Η βελτίωση της αεροδυναμικής (του αμαξώματος αλλά και αυτή που αφορά την ροή του αέρα κάτω από το δάπεδο) προήλθε και από τη μείωση του ύψους κατά 2 εκατοστά. Αντίθετα, οφέλη για το χώρο στο εσωτερικό προσέφερε η αύξηση του πλάτους κατά 1 εκατοστό. Οι επιβάτες έχουν αρκετό χώρο και 477 διαθέσιμα λίτρα αποσκευών.

Ο οδηγός αισθάνεται λίγο πιο άνετα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αν και στο Civic 2012 έχει ενταθεί το περίφημο "οδηγοκεντρικό" κόκπιτ, που "αγκαλιάζει" τον χειριστή του με δύο ζώνες ενδείξεων. Τη ζώνη απεικόνισης πληροφοριών οδήγησης (στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, κάτω από το παρμπρίζ και πίσω από το τιμόνι) και τη ζώνη ενημέρωσης (που βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο του ταμπλό, για πρόσβαση και από τον συνοδηγό).

Στο επίκεντρο φυσικά βρίσκεται η οθόνη LCD 6,1 ιντσών πολλαπλών πληροφοριών i-MID (intelligent Multi-Information Display), που προβάλλει μια σειρά λειτουργιών άνεσης, ασφάλειας και οικονομικής οδήγησης του αυτοκινήτου, καθώς και το νέο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με κάρτα SD.

Επιπλέον, οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν να φιλτράρουν τόσο το θόρυβο των αναρτήσεων που έφτανε στην καμπίνα, όσο και τους θορύβους του περιβάλλοντος όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί την αναβαθμισμένη εγκατάσταση του hands-free.

Η Honda ονομάζει τα πίσω καθίσματα "magic seats", λόγω της πολυμορφικότητάς τους. Δεν είναι μόνο ότι μπορούν να πέσουν οι πλάτες τους, διαμορφώνοντας χώρο αποσκευών 1.378 λίτρων και μήκους 1,6 μέτρων. Είναι και ότι οι βάσεις τους ανασηκώνονται, για να διευκολύνεται η τοποθέτηση υψηλότερων αντικειμένων, όπως συμβαίνει και στο μικρότερο Jazz.

Κινητήρες & Οικονομία
Το Civic 2012 προσφέρει τις επιλογές δύο βενζινοκινητήρων i-VTEC με χωρητικότητα 1,4 και 1,6 λίτρων και ενός πετρελαιοκινητήρα i-DTEC 2,2 λίτρων, ενώ στο τέλος του 2012 αναμένεται να προστεθεί σε αυτούς και ένας νέος 1,6 turbo diesel.

Η προσπάθεια της Honda ήταν να βάλει τους κινητήρες, τα κιβώτια ταχυτήτων και τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες που τους συνοδεύουν στην τροχιά της μέγιστης δυνατής μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Οι δύο i-VTEC πέρασαν στις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και πέτυχαν αντίστοιχους στόχους κατανάλωσης με παρεμβάσεις της Honda στο σύστημα εισαγωγής, στη λίπανση και στις τριβές των εσωτερικών τους μερών και με μείωση του βάρους τους. Ο κινητήρας 1,8 λίτρων έχει 10% μειωμένες εκπομπές ρύπων, ενώ αντίστοιχες παρεμβάσεις στον πετρελαιοκινητήρα μείωσαν την κατανάλωση κατά 20% - παρότι η ισχύς αυξήθηκε κατά 10 ίππους!

Το αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων (διαθέσιμο μόνο στην έκδοση των 1,8 λίτρων) μειώνει επιπλέον κατά 2% την κατανάλωση καυσίμου, πριν αναλάβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα περαιτέρω περιορισμού της.

Το κυριότερο είναι το Idle Stop, που σβήνει τον κινητήρα στις σύντομες στάσεις και τον επανεκκινεί αυτόματα. Στον πετρελαιοκινητήρα υπολογίζεται ότι σώζει 5 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα. Η κατάσταση του Idle Stop απεικονίζεται στην οθόνη i-MID, ώστε ο οδηγός να μην συγχέει το Idle Stop με κάποια βλάβη του κινητήρα.

Στην ίδια οθόνη εμφανίζονται, επίσης, και οι οδηγίες του συστήματος Eco Assist, που εμφανίστηκε όταν η Honda -εξελίσσοντας το Insight Hybrid- διαπίστωσε ότι η διαφορά του οδηγικού στιλ μπορεί να εμφανίσει αποκλίσεις μέχρι και 15% στην κατανάλωση.

Το σύστημα χρησιμοποιεί το φωτισμό του ταχύμετρου για να υποστηρίξει τους οδηγούς στην οικονομία καυσίμου, παρέχει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο για το πώς η χρήση του γκαζιού επηρεάζει το κόστος καυσίμου και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υποδεικνύει τρόπους μείωσης της κατανάλωσης με διατήρηση της ταχύτητας και αποφυγή υπερβολικής επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης.

Ο φωτισμός του ταχύμετρου είναι μπλε όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί στο ρελαντί και παραμένει μπλε στην απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. Γίνεται πράσινο εάν η οδήγηση είναι οικονομική. Ένας ενδιάμεσος φωτισμός, μπλε-πράσινος, δείχνει ομαλή επιτάχυνση και επιβράδυνση όταν ο οδηγός υπερβαίνει ελαφρώς την ιδανική πίεση στο πεντάλ γκαζιού.

Στο ταμπλό υπάρχει επίσης ένας πράσινος διακόπτης ECON που ενεργοποιεί την πιο οικονομική και περιβαλλοντικά συμβατή ρύθμιση του αυτοκινήτου. Αυτό γίνεται επιλέγοντας τη βέλτιστη θέση της πεταλούδας σε σχέση με την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού για ομαλή αύξηση της ροπής. Το ECO Assist βελτιώνει επίσης την απόδοση του συστήματος κλιματισμού.

Στο δρόμο
Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Civic οδηγήσαμε τις δύο εκδόσεις βενζίνης, με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Η κοντή του κλιμάκωση στα 1,4 λίτρα κάνει αξιοπρεπή την κίνησή του Civic στην πόλη, με έμφαση στη ροπή χαμηλά και στις μεσαίες στροφές. Το πλαίσιο έχει παραμείνει τόσο ικανό που -όπως είναι φυσικό- ο κινητήρας των 1,8 λίτρων είναι εκείνος που εκμεταλλεύεται πολύ καλύτερα τις δυνατότητές του.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αμεσότερη απόκριση στο γκάζι για να χαρεί την ακρίβεια των πατημάτων του Civic. Εδώ ίσως να μην δίνεται η αίσθηση... καρτ της πρώτης γενιάς, αλλά οι ρυθμίσεις για τη βελτίωση της άνεσης δεν στέρησαν σχεδόν τίποτα από τη στιβαρή αίσθηση στο δρόμο.

Η πίσω ανάρτηση αναθεωρήθηκε: οι υστερούντες βραχίονες είναι μεγαλύτερης διατομής ακόμα και από του Civic Type-R της προηγούμενης γενιάς, προσφέροντας έτσι υψηλότερη ακαμψία, ενώ τα σαϊλεντμπλόκ είναι πλέον υδραυλικά και προσφέρουν πιο μαλακή απόσβεση, μειώνοντας και το θόρυβο.

Το τιμόνι, με το σύστημα EPS (Electric Power Steering) νέας χαρτογράφησης, εξακολουθεί να προσφέρει σχεδόν ακέραια την ιδιαίτερη αίσθηση της προηγούμενης γενιάς, ενώ ο έλεγχος του αυτοκινήτου συμπληρώνεται από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA (Vehicle Stability Assist) και το ABS στο –εξαιρετικής αίσθησης και απόδοσης- σύστημα πέδησης από τον Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD).

Στην Ελλάδα
Το νέο Civic αναμένεται στη χώρα μας το Μάρτιο του 2012, στις εκδόσεις Comfort και Sport των 1,4 και 1,8 λίτρων. Οι τιμές του αναμένεται να κυμαίνονται στα επίπεδα της υπάρχουσας γενιάς ξεκινώντας, περίπου, από τις 17.500 Ευρώ.

Στην κατηγορία C της ελληνικής αγοράς το μεγαλύτερο ποσοστό (23%) των πωλήσεων κυμαίνεται σε εύρος τιμής 16-18.000 Ευρώ και ποσοστό 59% των πωλήσεων βρίσκεται στα 1.400 κ.εκ.

Αυτό δίνει στη Honda την αισιοδοξία ότι -μετά τις 8.500 πωλήσεις του Civic στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία- το 50% των πωλήσεών της το 2012 θα προέρχεται από αυτή τη νέα, ένατη περίοδο νεότητας και συνολικότερης αναβάθμισης του κυριότερου εκφραστή της φιλοσοφίας της.

To Honda Civic με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,285/ 1,770/ 1,472
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,605
Κινητήρες (κ.εκ.): 1.339 - 1.798 - 2.199 (diesel)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 100/6.000 - 142/6.500 - 150/4.000 (diesel)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 127/4.800 - 174/4.300 - 350/2.000 (diesel)
Βάρος (κιλά): 1.181 - 1.205 - 1.363 (diesel)
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,4 - 5,8 - 4,2 (diesel)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 129 - 137 - 110 (diesel)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 13,4΄΄ - 9,1΄΄ - 8,5΄΄ (diesel)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 187 - 215 - 217 (diesel)
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 477
Τιμή (ευρώ): Από 17.500 (κατ΄εκτίμηση)

Audi A6 allroad 2012: Προβάδισμα παντός καιρού και εδάφους

Πηγή:http://auto.in.gr/presentations/article/?aid=1231145406

Εφοδιασμένο με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου χωρητικότητας 3,0 λίτρων, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και αερανάρτηση, το νέο A6 allroad δεν χρειάζεται και πολύ προσπάθεια ώστε να πείσει για τις εντός και εκτός δρόμου δυνατότητές του
Μπορεί η τρίτη κατά σειρά γενιά του allroad quattro να παραμένει επιβλητική σε διαστάσεις, πολυτελής σε χαρακτήρα και αποκλειστικά τετρακίνητη, ωστόσο η προσθήκη νέων, προηγμένων κινητήρων στην γκάμα της έχει εξασφαλίσει -πέρα από τη σχεδόν δεδομένη αύξηση της απόδοσης- τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα η μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων του καταξιωμένου crossover φτάνει μέχρι και το 20%, γεγονός που έως ένα σημείο οφείλεται και στον περιορισμό του συνολικού βάρους.

Αναλυτικότερα το νέο A6 allroad αγγίζει σε μήκος τα 4,94 μέτρα, υιοθετώντας χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις τις εξωτερικές διαστάσεις του A6 Avant.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το ύψος του αμαξώματος που αυξήθηκε κατά έξι εκατοστά εξαιτίας και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.

Σε επίπεδο σχεδιασμού ξεχωρίζουν τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά που καλύπτουν τους θόλους των τροχών, οι επίσης προστατευτικές επιφάνειες από ανοξείδωτο ατσάλι που έχουν προστεθεί στους προφυλακτήρες, οι ράγες οροφής και οι δύο "flat bottom" απολήξεις της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, αντιθέτως, δεν παρατηρούνται ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, πέρα από την αλουμινένια επιφάνεια με την επιγραφή "allroad" που καλύπτει το εσωτερικό των μαρσπιέ.

Η χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκεύων -565 έως και 1.680 λίτρα- σίγουρα προκαλεί εντύπωση, ωστόσο δεν αποτελεί αποκλειστικό γνώρισμα του συγκεκριμένου A6, καθώς το συναντάς σε όλες τις station wagon εκδόσεις του γερμανικού μοντέλου.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τέσσερις V6 κινητήρες -βενζίνης και πετρελαίου- που συνθέτουν τη νεοσύστατη γκάμα του αποκλειστικά τετρακίνητου Audi, οι οποίοι αποδίδουν από 204 έως και 313 ίππους.

Η μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση του A6 allroad είναι 3,0 λίτρων, παράγοντας με τη βοήθεια ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή 310 ίππους και 440 Nm ροπής και καταναλώνοντας 8,9 λίτρα/100 χλμ.

Αντίστοιχη είναι και η χωρητικότητα των πετρελαιοκίνητων μοτέρ, που σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις αποδίδουν 204, 245 και 313 ίππους.

Η ισχυρότερη, πετρελαιοκίνητη έκδοση των 313 ίππων συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους τρεις κινητήρες που συνοδεύονται από μία επτατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη.

Ανάμεσα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η αερανάρτηση, που συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και μεταξύ άλλων έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος κατά τέσσερα εκατοστά.

Το νέο Audi A6 allroad θα διατεθεί στη γερμανική αγορά την άνοιξη, σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 54.600 ευρώ.