Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Ford Fiesta 2013: Καλύτερο δεν γίνεται

Πηγή:http://auto.in.gr/presentations/article/?aid=1231224802 To ανανεωμένο Fiesta αναμένεται στη χώρα μας μέσα στους πρώτους μήνες του 2013. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι υπερτροφοδοτούμενοι -και μη- τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης 999 κ.εκ. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η πρωτοπορία του -εντός και εκτός ελληνικών συνόρων- αμφισβητήθηκε έντονα από τους υπερτροφοδοτούμενους -κατά κύριο λόγο- ανταγωνιστές του, το Ford Fiesta παρέμεινε μία σχεδόν… αυτονόητη επιλογή στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Μπορεί να μην διέθετε τη δύναμη ή για την ακρίβεια την απαραίτητη ισχύ ώστε να κοιτάξει στα μάτια προτάσεις, όπως το VW Polo στις εκδόσεις TSI των 1,2 ή 1,4 λίτρων, ωστόσο, η οδηγοκεντρική του συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού του, αποδείχθηκαν ικανά να διαμορφώσουν ένα εξίσου ελκυστικό προφίλ. Σήμερα, το Fiesta επιστρέφει ανανεωμένο, έχοντας στο πλευρό του έναν από τους αποδοτικότερους κινητήρες βενζίνης που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο λόγος φυσικά για τον 1.000άρη EcoBoost, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων, της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού καυσίμου και του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων αποδίδει -όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Focus- 100 ή 125 ίππους. Οι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης δεν αποτελούν, ωστόσο, τη μοναδική καινοτομία του ανανεωμένου Fiesta. Παρατηρώντας τις εκτεταμένες αλλαγές που έχει δεχτεί το μπροστινό τμήμα, συνειδητοποιείς ότι αυτές είναι που ουσιαστικά ορίζουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο παρόν και το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου. Στην πραγματικότητα, το Fiesta προσαρμόστηκε στο νέο σχεδιαστικό προφίλ του κατασκευαστή του και στην προσπάθεια του τελευταίου να δημιουργήσει ένα ακόμη παγκόσμιο προϊόν. Με το προτεταμένο ρύγχος και την εντυπωσιακών διαστάσεων οβάλ εισαγωγή αέρα να επισκιάζουν κάθε άλλο σχεδιαστικό γνώρισμα -ακόμη και τα νέα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED- το βλέμμα σου καταλήγει στο λιγότερο… φανταχτερό πίσω τμήμα. Εκεί οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν τις διαφορές στον εσωτερικό σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων και στην αεροτομή, που ως φυσική συνέχεια της οροφής επεκτείνει ακόμη περισσότερο τη γραμμής της. Η συνέχεια δίνεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η χρήση ποιοτικότερων υλικών, οι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, οι βελτιώσεις σε επίπεδο εργονομίας και ο προσαρμοσμένος στο σήμερα εξοπλισμός, δεν αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα. Οι περισσότερες εφαρμογές, όπως το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τις εκτεταμένες δυνατότητες διασύνδεσης, το Active City Stop που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού αποτρέποντας ή περιορίζοντας τις συνέπειες μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και το SYNC Emergency Assistance, το οποίο σε περίπτωση ατυχήματος πραγματοποιεί μία αυτόματη κλήση προς τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, προέρχονται από τις μεγαλύτερες προτάσεις της Ford. Αργά ή γρήγορα, πάντως, η συζήτηση επιστρέφει στους τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost των 999 κ.εκ. και συγκεκριμένα στον ισχυρότερο του είδους, μιας και αποτέλεσε τη μοναδική επιλογή στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα της Ιταλίας. Αποδίδοντας 125 ίππους και 170 Nm ροπής (200 Nm σε λειτουργία Overboost), κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.100 κιλά του «μικρού» Ford, αδιαφορώντας ακόμη και για την «αραιή» κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων. Η απουσία κραδασμών, η αρμονική συνεργασία του με το σύστημα start&stop και το bonus της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας που εξασφαλίζει, στη χώρα μας, η εκπομπή των 99 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, συμπληρώνουν το μακρύ κατάλογο με τα προτερήματα του μικρού αλλά θαυματουργού κινητήρα βενζίνης της Ford. Για τους λιγότερο απαιτητικούς, βέβαια, υπάρχει και η πιο ταιριαστή, για ένα αυτοκίνητο πόλης, έκδοση των 100 ίππων, ενώ για πρώτη φορά σε ένα Ford τοποθετούνται και οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις των τρικύλινδρων "EcoBoost", απόδοσης 65 ή 85 ίππων. Την γκάμα του Ford Fiesta συμπληρώνουν οι πετρελαιοκινητήρες των 1,5 και των 1,6 λίτρων με ισχύ 75 και 95 ίππους αντιστοίχως, όπως άλλωστε και τα γνώριμα, από τη σημερινή γενιά του αυτοκίνητου, βενζινοκίνητα σύνολα 1,25, 1,4 και 1,6 λίτρων. Συνολικά 16 εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου θα είναι διαθέσιμες στις αρχές τις επόμενης χρονιάς, με τις επτά από αυτές να εκλύουν λιγότερα από 100 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Συνδυάζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του στην άσφαλτο, όπως αυτά διαμορφώνονται από το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, με το περίσσευμα ισχύος - συνώνυμο πια των τρικύλινδρων κινητήρων τεχνολογίας EcoBoost- το δημοφιλές Ford Fiesta επιστρέφει καλύτερο από ποτέ. To Ford Fiesta 2013 με μία ματιά Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,109/ 1,786 / 1,518 Μεταξόνιο (μέτρα): 2,489 Κινητήρες (κ.εκ.): 999 (65 PS), 999 (80 PS), 999 (100 PS), 999 (125 PS), 1.498 (1.5 TDCi), 1.560 (1.6 TDCi) Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 65/6.300 (65 PS), 80/6.300 (80 PS), 100/6.000 (100 PS), 125/6.000 (125 PS), 75/3.750 (1.5 TDCi), 95/3.800 (1.6 TDCi) Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 105/4.100 (65 PS), 105/4.100 (80 PS), 170/1.400 (100 PS), 200/1.400 (125 PS), 185/1.750 (1.5 TDCi), 200/1.750 (1.6 TDCi) Βάρος (κιλά): Aπό 1.045 Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 4,3 (65 PS), 4,3 (80 PS), 4,3 (100 PS), 4,3 (125 PS), 3,7 (1.5 TDCi), 3,6 (1.6 TDCi) Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 99 (65 PS), 99 (80 PS), 99 (100 PS), 99 (125 PS), 98 (1.5 TDCi), 95 (1.6 TDCi) Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 16,8 (65 PS), 14,9 (80 PS), 11,2 (100 PS), 9,4 (125 PS), 13,5 (1.5 TDCi), 11,7 (1.6 TDCi) Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 155 (65 PS), 165 (80 PS), 180 (100 PS), 196 (125 PS), 167 (1.5 TDCi), 181 (1.6 TDCi)

Seat Leon 2013: Η ιστορία επαναλαμβάνεται...

Πηγή:http://auto.in.gr/presentations/article/?aid=1231225279 Περισσότερο στο πρόσφατα ανανεωμένο Ibiza παρά στο αυτοκίνητο που αντικαθιστά παραπέμπει το νέο Leon. Οι νέες αναλογίες του αμαξώματος -μεταξύ άλλων το μήκος περιορίστηκε κατά 5 εκατοστά- προκύπτουν από τη χρήση της νέας πλατφόρμας MQB Θα μπορούσε το ταπεινό, στην καταγωγή, Seat Leon να κοιτάξει στα μάτια το δημοφιλέστερο -με διαφορά- τετράτροχο της ευρωπαϊκής αγοράς; Οι Ισπανοί δηλώνουν με σιγουριά ναι, έστω και αν την αμέσως επόμενη στιγμή αναγνωρίζουν ότι ένα ποιοτικότερο και συνεπώς ακριβότερο Leon θα είχε ακόμη πιο δύσκολο έργο απέναντι στο διεθνώς αναγνωρισμένο VW Golf. Πριν, λοιπόν, οικειοποιηθείς οποιοδήποτε σενάριο θέλει την αυτοκινητοβιομηχανία του Wolfsburg να οριοθετεί τις δυνατότητες των συνδαιτυμόνων της και πριν βιαστείς να χαρακτηρίσεις την παραπάνω προσέγγιση ηττοπαθή, θα ήταν σκόπιμο να αναρωτηθείς αν η επαφή σου με την πραγματικότητα θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Το Leon άλλαξε, ωρίμασε και βελτιώθηκε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αναζητά στις premium διαθέσεις του εσωτερικού -και μη- ανταγωνισμού το νέο του προσανατολισμό. Αν και οι διαφορές ανάμεσα στο χθες και το σήμερα του ισπανικού μικρομεσαίου με δυσκολία χωρούν στις γραμμές αυτού του κειμένου, το τελικό αποτέλεσμα -η γεύση που σου μένει στο στόμα μετά την πρώτη, διερευνητική... μπουκιά- παραμένει λίγο-πολύ ίδια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πλούσιες καμπύλες του αμαξώματος αποτελούν, οριστικά, παρελθόν. Οι εξίσου... υπεράριθμες πτυχώσεις είναι αυτές που υπερασπίζονται, πλέον, το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου και παράλληλα εξασφαλίζουν τις απαραίτητες αποστάσεις από τον γερμανόφωνο και κατά κανόνα πιο συντηρητικό ανταγωνισμό. Με αφορμή την πολυδιαφημισμένη "πλατφόρμα" με τη κωδική ονομασία "MQB", που για πρώτη φορά συναντήσαμε στα νέα VW Golf και Audi A3, πέρα από τον σχεδιασμό μεταβλήθηκαν και οι αναλογίες του αμαξώματος. Το μεταξόνιο αυξήθηκε, τα μετατρόχια επίσης, σε αντίθεση με το συνολικό μήκος που χάρη στον περιορισμό των προβόλων έχασε σχεδόν πέντε εκατοστά, φτάνοντας τα 4,24 μέτρα. Αντιστοίχως, το τελείωμα του αμαξώματος εγκατέλειψε τη μέχρι σήμερα γνωστή και ιδιαίτερα κομψή σιλουέτα του. Πλέον στέκεται ψηλότερα, επιτρέποντας τόσο στο θάλαμο επιβατών όσο και στο χώρο αποσκευών να επεκτείνουν τις μεταφορικές τους δυνατότητες. Ο τελευταίος, μάλιστα, παρουσιάζει αύξηση της τάξης των 39 λίτρων, φτάνοντας από τα 341 στα 380 λίτρα και αγγίζοντας, με τη συγκεκριμένη επίδοση, την "οροφή" της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks. Πέρα από την εντυπωσιακή ευρυχωρία και την εξίσου θεαματική βελτίωση της ορατότητας, το πενταθέσιο εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τις λιτές σχεδιαστικές γραμμές του οδηγοκεντρικά προσανατολισμένου ταμπλό. Οι "καθαρές" επιφάνειες ευνοούν την εργονομία και δένουν απόλυτα με το σχεδιασμό του αμαξώματος, ωστόσο σε συνδυασμό με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες επιφάνειες του εσωτερικού, όπως στην κορυφή του ταμπλό και στην βάση της κεντρικής κονσόλας, μάλλον αδικούν το σύνολο. Πάντως, οι όποιες εκπτώσεις έχουν πραγματοποιηθεί δεν αφορούν μόνο την ποιότητα των πλαστικών αλλά και την ηχομόνωση, καθώς ο θόρυβος από τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου καταλήγει με μεγαλύτερη ευκολία στο θάλαμο επιβατών. Κατά τ’ άλλα, ο περιορισμός του συνολικού βάρους, που φτάνει έως και τα 90 κιλά, η ενίσχυση της ακαμψίας κατά 15% καθώς και οι νέες ρυθμίσεις τόσο των αναρτήσεων όσο και του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης επέτρεψαν στο νέο Leon να βελτιώσει την άνεση και την ποιότητα κύλισης και παράλληλα να διατηρήσει όλα εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά, για τα οποία διακρίθηκε στο πρόσφατο παρελθόν. Ακόμη και με τον ημι-άκαμπτο άξονα στους πίσω τροχούς -μόνο οι εκδόσεις που αποδίδουν περισσότερους από 150 ίππους διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων- το δημοφιλές Seat δεν πρόκειται να σε εκθέσει. Το πλαίσιο ανταποκρίνεται στα δύσκολα. Oι μπροστινοί τροχοί δεν "τρομάζουν" από τους 140 ίππους και τα 250 Nm ροπής του 1.400άρη TSI κινητήρα βενζίνης, παραμένοντας -με ή χωρίς την βοήθεια των καλορυθμισμένων και μόνιμα συνδεδεμένων "ηλεκτρονικών"- βιδωμένοι στην άσφαλτο. Αποτελεσματικότερο και ταυτόχρονα φιλικότερο στο μέσο οδηγό, το νέο Leon φαντάζει ως η ιδανική επιλογή για κάποιον που αναζητά ένα προσιτό και την ίδια στιγμή ικανό μικρομεσαίο hatchback. Η πλούσια γκάμα του, η οποία για την ώρα απαρτίζεται από τέσσερις εκδόσεις βενζίνης και τρεις πετρελαίου, ξεκινώντας από τα 1,2 λίτρα και τους 86 ίππους (1.2 TSI) και φτάνοντας στην περίπτωση του δίλιτρου TDI κινητήρα τους 150 ίππους, αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο. Με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού και χαρακτηριστικά που μαρτυρούν το σύγχρονο προφίλ της -ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν οι προαιρετικά διαθέσιμοι προβολείς LED και το Seat Drive Profile που σου επιτρέπει να επιλέξεις ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης- η τρίτη κατά σειρά γενιά του Seat Leon αναμένεται στη χώρα μας τον ερχόμενο Μάρτιο. To Seat Leon 2013 με μία ματιά Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,263/ 1,816 / 1,459 Μεταξόνιο (μέτρα): 2,636 Κινητήρες (κ.εκ.): 1.197 (1.2 TSI), 1.197 (1.2 TSI), 1.395 (1.4 TSI), 1.395 (1.4 TSI), 1.598 (1.6 TDI), 1.968 (2.0 TDI) Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 86/4.300 (1.2 TSI), 105/4.500 (1.2 TSI), 122/5.000 (1.4 TSI), 140/4.500 (1.4 TSI), 105/3.000 (1.6 TDI), 150/3.500 (2.0 TDI) Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 160/1.400 (1.2 TSI), 175/1.400 (1.2 TSI), 200/1.400 (1.4 TSI), 250/1.400 (1.4 TSI), 250/1.500 (1.6 TDI), 320/1.750 (2.0 TDI) Βάρος (κιλά): Aπό 1.188 Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,2 (1.2 TSI), 4,9 (1.2 TSI), 5,2 (1.4 TSI), 5,2 (1.4 TSI), 3,8 (1.6 TDI), 4,1 (2.0 TDI) Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 119 (1.2 TSI), 114 (1.2 TSI), 120 (1.4 TSI), 119 (1.4 TSI), 99 (1.6 TDI), 106 (2.0 TDI) Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,9 (1.2 TSI), 10,0 (1.2 TSI), 9,3 (1.4 TSI), 8,2 (1.4 TSI), 10,7 (1.6 TDI), 8,4 (2.0 TDI) Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 178 (1.2 TSI), 191 (1.2 TSI), 202 (1.4 TSI), 211 (1.4 TSI), 191 (1.6 TDI), 215 (2.0 TDI)