Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Chevrolet Spark 1.2

Πηγή: kathimerini.gr


Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από έναν μαθητή που βελτιώνεται σε τέτοιο βαθμό, ώστε να ξεπερνάει τους συμμαθητές του. Αυτό ακριβώς συνέβη και με το Chevrolet Matiz-Spark. Το Matiz, το μοντέλο που αντικαταστάθηκε από το Spark, αποτελούσε πάντα μία από τις καλύτερες επιλογές της μίνι κατηγορίας. Tο νέο Spark, όμως, είναι τόσο βελτιωμένο, που δεν αποτελεί απλώς μία από τις καλύτερες επιλογές, αλλά διεκδικεί το βραβείο για την καλύτερη.

Μικρό έξω, μεγάλο μέσα
Οι πρώτες θετικές εντυπώσεις δημιουργούνται από τη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα και θα καθίσεις στη θέση του οδηγού. Πρέπει να πούμε ότι η σχεδίαση του πίνακα οργάνων, με το αναλογικό ταχύμετρο και το ψηφιακό στροφόμετρο, είναι από τις πιο μοντέρνες και ευχάριστες που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια. Σου φτιάχνει πραγματικά τη διάθεση. Εννοείται πως τα πλαστικά που έχουν επιλεγεί είναι σκληρά, αλλά δείχνουν πολύ καλά συναρμολογημένα. Η θέση οδήγησης είναι σωστά σχεδιασμένη, οι διακόπτες ευδιάκριτοι και εύχρηστοι και οι θέσεις για αντικείμενα άφθονες. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες, με τις αναμενόμενες υποχωρήσεις στον αέρα για τα πόδια των πίσω, αν και οι τέσσερις είναι άνω του 1,80. Μην περιμένουμε και θαύματα από ένα αυτοκίνητο πόλης συνολικού μήκους 3,6 μέτρων...
Κάτω του μέσου όρου είναι ο χώρος αποσκευών των 170 λίτρων. Σαφώς άνω του μέσου όρου, όμως, σε σημείο που να θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία, είναι ο εξοπλισμός. Σημειώστε ότι ήδη από τη βασική έκδοση υπάρχουν έξι αερόσακοι, ABS με EBD, κλιματισμός, ηχοσύστημα με MP3 και υποδοχές USB και AUX, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές! Εξωτερικά, το Spark δείχνει μεγαλύτερο απ' ό,τι είναι, χάρη στα ευμεγέθη μπροστινά φώτα και στη μεγάλη μάσκα. Αυτό για άλλους μπορεί να είναι αρνητικό και για άλλους θετικό, ιδίως γι' αυτούς που θέλουν να μεγαλοδείχνουν. Οπως και να 'χει το πράγμα, πάντως, ο στόχος της Chevrolet, όπως είχε διατυπωθεί από τον σχεδιαστή του Spark, Taewan Kim, «να φτιάξουμε ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλη προσωπικότητα», επετεύχθη.


Μεγάλο και στο δρόμο
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται από τη στιγμή που θα βάλεις μπροστά και θα κάνεις τα πρώτα μέτρα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.200 κ.εκ. έρχεται στη ζωή χωρίς το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των τριών κυλίνδρων του Matiz αλλά και χωρίς τους κραδασμούς που τον συνόδευαν. Το πάτημα είναι πιο σίγουρο και σταθερό από αυτό του Matiz, κάτι που είναι αναμενόμενο λόγω των αυξημένων διαστάσεων (+3,5 εκ. μακρύτερο μεταξόνιο, +9,5 εκ. φαρδύτερο μετατρόχιο μπροστά και +13,7 εκ. πίσω!). Το τιμόνι είναι άμεσο και έχει μια ζωντανή αίσθηση στα χέρια σου, ενώ αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο άνεσης.
Ο 1200άρης κινητήρας έχει σαφώς περισσότερη δύναμη από τον 800άρη του Matiz και ανεβάζει με προθυμία στροφές. Περιορίζεται όμως από την αρκετά μακριά κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου, με τον χαλαρό σε αίσθηση επιλογέα. Ακόμη και έτσι, όμως, το Spark επιταχύνει ζωηρά, κυρίως χάρη στο χαμηλό βάρος (939 κιλά), ενώ η κατανάλωση, που είναι και το ζητούμενο σε ένα αυτοκίνητο πόλης, διατηρείται σε άκρως ικανοποιητικά επίπεδα (6-7 λίτρα/100 χλμ.). Ξεκάθαρη βελτίωση παρουσιάζουν και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά (αντί για απλούς που είχε το Matiz) και ταμπούρα πίσω. Εχουν καλή αίσθηση και ακινητοποιούν γρήγορα και με ασφάλεια το ελαφρύ αμάξωμα.

Ο πιο καλός ο μαθητής...
...ήταν το Spark στην τάξη. Το νέο μίνι της Chevrolet διατήρησε όλα τα θετικά του προκατόχου του, όπως την ευελιξία, τη ζωντάνια και την πρακτικότητα, και, ταυτόχρονα, βελτιώθηκε σε άλλους τομείς, όπως αυτούς του ντιζάιν, της οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης. Ολα αυτά, δε, τα πέτυχε χωρίς να απολέσει ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα: αυτό της ευκολίας στην απόκτηση. Με 10.980 ευρώ για την έκδοση των 1.200 κ.εκ. και αυτό τον εξοπλισμό, το Spark μπορεί να είναι σίγουρο για ένα πράγμα: ότι σημαδεύει κατευθείαν την κορυφή της κατηγορίας.
Υπέρ: Φρέσκο ντιζάιν, Πλούσιος εξοπλισμός, Οδική συμπεριφορά - άνεση, Τιμόνι, Χαμηλή τιμή
Κατά: Χαλαρός επιλογέας, Μακριές σχέσεις
Ο ανταγωνισμός
Daihatsu Sirion 1.3 από 12.450 ευρώ
Fiat 500 1.2 από 11.950 ευρώ
Ford Ka 1.2 από 8.995 ευρώ
Hyundai i10 1.2 από 9.920 ευρώ
Kia Picanto 1.1 από 9.700 ευρώ
Opel Agila 1.2 από 12.260 ευρώ
Renault Twingo 1.2 16V από 9.900 ευρώ
Suzuki Splash 1.2 από 11.375 ευρώ
H ταυτότητα του αυτοκινήτου - Έκδοση δοκιμής:
Chevrolet Spark 1.2
Τιμή: από 10.980 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 12,1΄΄
Τελική ταχύτητα*: 164 χλμ./ώρα
Εγγύηση μηχανικών μερών: 3 χρόνια
Εγγύηση σκουριάς: 6 χρόνια
Εγγύηση χρώματος: 3 χρόνια
Οδική βοήθεια: 1 χρόνος
*τιμές κατασκευαστή

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου