Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

NΕΟ Toyota Aygo 1.0



Aπό την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε το 2005, το Toyota Aygo αποτελεί εγνωσμένη αξία - όπως εξάλλου και τα «τρίδυμα» αδέρφια του, Citroen C1 και Peugeot 107. Είναι ένα πρακτικό, οικονομικό και φθηνό, τόσο στην αγορά όσο και στη συντήρηση, μίνι αυτοκίνητο πόλης. Oταν έφτασε ο καιρός της ανανέωσής του, οι μηχανικοί της κοινοπραξίας TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) δεν είχαν κανένα λόγο να αλλάξουν κάτι ουσιαστικό επάνω του. Το μόνο που ήθελαν να αλλάξουν, και αυτό ελάχιστα, ήταν η εξωτερική του εμφάνιση, ώστε να το ανανεώσουν και να το ρίξουν πιο φρέσκο στο ολοένα και πιο απαιτητικό πεδίο μάχης της μίνι κατηγορίας.
Aϊ γκόου, γιου γκόου, χι γκόουζ...
Και αυτό έκαναν. Οι μοναδικές αισθητικές αλλαγές στο νέο Aygo περιορίζονται στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα -όπου προστέθηκαν δύο οβάλ εισαγωγές αέρα και αντίστοιχα άλλαξε το μέγεθος και το σχήμα του κεντρικού αεραγωγού- και στο πίσω μέρος, όπου τονίστηκαν οι δακτύλιοι στο εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων. Οι μοναδικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη αφορούν κάποιες μικροεπεμβάσεις στη διαχείριση του κινητήρα, οι οποίες, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μείωσαν τη μέση εργαστηριακή κατανάλωση από τα 4,6 στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. Οπως γίνεται κατανοητό, οι συγκεκριμένες αλλαγές είναι τόσο αμελητέες, που δύσκολα γίνονται αντιληπτές στο δρόμο. Ωστόσο, αυτό που μπορέσαμε να διαπιστώσουμε για μία ακόμη φορά ήταν ο φιλικός χαρακτήρας του Aygo, καθώς όλα τα υπόλοιπα γνωρίσματα του αυτοκινήτου παρέμειναν ως είχαν. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης των 68 ίππων εξακολουθεί να κινεί σβέλτα, ήσυχα και πολιτισμένα το ελαφρύ αμάξωμα.
Το πεντάρι κιβώτιο έχει απροβλημάτιστη λειτουργία, ενώ το άμεσο τιμόνι και η μικρή διάμετρος στροφής (9,4 μέτρα) χαρίζουν ευελιξία μέσα στην πόλη. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και, δεδομένου του χαμηλού βάρους, ακινητοποιούν το αυτοκίνητο γρήγορα και με ασφάλεια. Η οδική συμπεριφορά παραμένει φιλική και ευχάριστη, παρά τις μικρές διαστάσεις, ενώ η άνεση βρίσκεται σε καλά για την κατηγορία επίπεδα. Σε ικανοποιητικά για την κατηγορία επίπεδα κυμαίνεται η ποιότητα κατασκευής και οι χώροι για τους επιβάτες, αν και δεν ισχύει το ίδιο για τις αποσκευές, οι οποίες θα νιώσουν στριμωγμένες στα μόλις 139 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ. Αν θέλαμε να βρούμε ένα ψεγάδι, αυτό θα ήταν ο διάκοσμος, ο οποίος συνεχίζει να δείχνει σπαρτιάτικος, κάτι βέβαια που δικαιολογείται και από το χαμηλό κόστος αγοράς του αυτοκινήτου (π.χ. εξακολουθεί να μην υπάρχει διακόπτης για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού στην πλευρά του οδηγού). Με λίγα λόγια, μπορεί οι αλλαγές στο νέο Aygo να ήταν ελάχιστες, πιστεύουμε όμως ότι θα είναι αρκετές ώστε να του εξασφαλίσουν τη μακροημέρευση και ευζωία που απολαμβάνει μέχρι τώρα. Οχι ότι χρειαζόταν δηλαδή κάτι περισσότερο για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του...

Υπέρ: Πρακτικότητα, Οικονομία, Οδική συμπεριφορά, Χώροι για επιβάτες
Κατά: Διάκοσμος
Ο ανταγωνισμός
Chevrolet Spark 1.0, από 8.980 ευρώ
Citroen C1 5d, από 9.670 ευρώ
Daihatsu Cuore, από 10.490 ευρώ
Fiat Panda 1.2, από 10.170 ευρώ
Hyundai i10, από 9.720 ευρώ
Kia Picanto 1.1, από 10.300 ευρώ
Nissan Pixo, από 8.690 ευρώ
Peugeot 107 5d, από 9.800 ευρώ
Suzuki Alto, από 8.670 ευρώ

H ταυτότητα του αυτοκινήτου - Έκδοση δοκιμής:
Toyota Aygo 1.0
Τιμή: από 8.210 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 14,2΄΄
Τελική ταχύτητα*: 157 χλμ./ώρα
Εγγύηση μηχανικών μερών: 6 χρόνια
Εγγύηση σκουριάς: 12 χρόνια
Εγγύηση χρώματος: 3 χρόνια
Οδική βοήθεια: 3 χρόνια

* τιμές κατασκευαστή

περισσότερα για το νεο Aygo 1.0 http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=13&art_id=9940 και http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/38959.asp 


 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου